بوسولیاسراتا چیست؟

بوسولیاسراتا

نام دیگر :کندر،3اواستیل11کتوبتابوسیلیم اسید

کندرچیست؟کندر یا بوسولیاسراتا یکی از گونه های درختان برگ ریز است که معمولا در هند و عربستان یافت میشود صمغ این درخت دارای سوابق طولانی است که در کتابهای مقدس بر آن اشاره شده

و مصارف مختلفی دارد که شامل اهداف دارویی و تولید عطر است

اثرعمل:این گیاه حاوی اسیدهای بوسیلیک است که دارای خواص التهابی است

در نتیجه کندر به عنوان یک درمان مفید برای بیماری های مختلف مرتبط با التهاب مانند آسم،بیماری کرون و آرتریت استفاده میشودبه طور کلی، تحقیقات مزایای سلامتی زیر را برای کندر هندی ذکر کرده اند:

سلامت استخوان در سن پیری

سلامت مسیرهای برونشیال و دستگاه تنفسی فوقانی

سلامت پوست

سلامت مفاصل، تحرک و تسکین موقت درد (جایگزین طبیعی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی)

بهبود باروری و آرامش در دوران قاعدگی

سلامت دستگاه گوارش

کندر به سلامت مفاصل، استخوان ها، و ماهیچه ها در دوران پیری کمک می کند

بوسولیا جایگزین طبیعی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مسکن درد) است. اسیدهای بوسولیک در رزین گیاهی به سلامت و تحرک مفاصل، سلامتی عضلانی، غضروف و یکپارچگی بافت همبند کمک می کنند.

در سنین بالا و جراحت، احتمال التهاب بیشتر است فرآیندهای بدن برای خود بهبودی. با این وجود، التهاب مزمن و طولانی مدت (با علائمی مانند ورم) باعث ناخوشی هایی همچون آرتروز یا تغییرات مضر سلولی می شود.

طبق داده های بالینی، بوسولیا می تواند التهاب جزئی را به صورت موقتی درمان کند که ممکن است به سلامت افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند آرتریت، آسم و بیماری التهابی روده کمک کند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که 30 بیمار مبتلا به درد مزمن زانو که مکمل های بوسولیا را مصرف می کردند، کاهش درد زانو و افزایش انعطاف پذیری زانو را گزارش کردند. (18) مطالعه ای دیگر نشان داد که شرکت کنندگان در آزمایش که عصاره بوسولیا را به مدت 90 روز مصرف کرده بودند توانایی فیزیکی بیشتری داشته و آنزیم های تخریب غضروفی در بدن آنها کاهش یافت.

یک مطالعه جداگانه نشان داد که بوسولیا ممکن است به کاهش ورم مفصلی کمک کند و در عین حال یکی دیگر از مطالعات نشان داد که لسیتین عصاره بوسولیا سراتا، درد عضلانی را کاهش می دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج لازم است.

کندر به سلامت بافت های سلولی کمک می کند

علاوه بر کمک به سلامتی در دوران پیری، مطالعات نشان داده اند که کندر هندی به سلامت سلولی که ممکن است در جلوگیری از تغییرات سلولی به علت آسیب اکسیداتیو رادیکال های آزاد موثر باشد کمک می کند.

کندر به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند

مطالعه ای در مورد مشکلات مزمن گوارشی و اختلالات روده نشان داد که عصاره بوسولیا نقش مهمی در سلامت روده و کولون دارد. (24) تحقیقات بالینی گزارش می دهند که بوسولیا در سلامت بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو، بیماری التهابی روده نقش دارد.

کندر به بهبود باروری زنان کمک می کند

کندر هندی در طب آیورودا به عنوان محرک ادرار و تحریک جریان قاعدگی استفاده می شود. بنابراین برای زنان باردار توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.

کندر به سلامت پوست کمک می کند

تمدن های باستان از بوسولیا به عنوان مرهمی برای بهبود زخم های پوست استفاده می کرده اند. امروزه در کرم های پوست برای کاهش درد مفاصل و ماهیچه ها استفاده می شود.

کندر به سلامت دستگاه تنفسی فوقانی کمک می کند

مطالعه اثر بوسولیا بر آسم برونشیال نشان داد که بیمارانی که با این گیاه درمان کرده بودند بهتر تنفس می کردند که دلیل آن نقش بوسولیا در کاهش لکوترین ها- عامل انقباض عضلانی- است. داده های سایر آزمایش های بالینی نیز اثرات احتمالی بوسولیا در درمان آسم برونشیال را نشان می دهند.

مزایای سلامتی دیگر کندر

کندر هندی و سایر گونه های بوسولیا در اسانس ها یا بخور استفاده می شوند. روغن در مواد غذایی، لوازم آرایشی، صابون ها و نوشیدنی ها استفاده می شود.

در طب گیاهی، بوسولیا مصرف غذایی یا موضعی دارد:

آسم

آرتریت کلاژنیک

بیماری کرون

گرفتگی قاعدگی

استئوآرتریت

آرتریت روماتوئید

کولیت اولسراتیو

برخی مطالعات نشان داده اند که بوسولیا ممکن است اثرات ضد التهابی و ضد تومور داشته باشد، اما مطالعات بالینی بیشتری لازم است.

یافته ها به قرار زیر هستند:

درد استئوآرتریت

در گزارش منتشر شده در پایگاه داده بررسی های سیستماتیک در سال 2015، محققان تحقیقات چاپ شده در مورد تاثیر مکمل های گیاهی بر استئوآرتریت را بررسی کردند. نتایج بررسی ها نشان داد که بوسولیا به کاهش درد کمک می کند (در مقیاس درد اندازه گیری شده) و عملکرد فیزیکی را در مقایسه با گروه پلاسبو بهبود می بخشد.

درمان آسم

مطالعه 2015 در مجله اروپایی علوم پزشکی و فارماکولوژی نشان داد که بوسولیا ممکن است نیاز به تنفس درمانی در افراد مبتلا به آسم را کاهش دهد. شرکت کنندگان در این مطالعه (که مبتلا به آسم شدید بودند) تنفس درمانی با مکمل بوسولیا یا تنفس درمانی به تنهایی دریافت کردند.

پس از چهار هفته درمان، کسانی که مکمل بوسولیا را همراه با تنفس درمانی دریافت کرده بودند، در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان نیاز کمتری به تنفس داشتند.

بیماری کرون

یک مطالعه در مورد بیماری های التهابی روده نشان داد که عصاره بوسولیا ممکن است به افراد مبتلا به بیماری کرون کمک نکند. پس از 12 ماه درمان با عصاره بوسولیا، هیچ تفاوتی در عود بیماری، شدت علائم و یا حفظ سلامتی وجود نداشت.

بیماری های التهاب روده

محققان در مطالعه ای که در سال 2007 بر روی 31 فرد مبتلا به کولیت کلاژنی (نوعی از بیماری التهابی روده که باعث اسهال مزمن می شود) انجام دادند متوجه شدند که مصرف عصاره بوسولیا سه بار در روز و به مدت شش هفته تاثیری در بهبودی بالینی و کیفیت زندگی ندارد.

تقویت حافظه با کندر

تحقیقات حاکی از آنند که کندر می تواند برای تقویت عملکرد حافظه و یادگیری به کار گرفته شود و برخی مطالعات بر روی حیوانات حتی نشان می دهند که استفاده از کندر در طول دوران بارداری ممکن است هوش فرزند را افزایش دهد.

در این مطالعات، وقتی موش های باردار در دوره حاملگی کندر را به صورت خوراکی دریافت کردند، افزایش چشمگیری در قدرت یادگیری، حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدتِ فرزند به وجود آمد.

مزایای عملکردی :ضد التهاب،مانند ایپوپروفن معمولا توسط ورزشکاران برای محدود کردن التهاب و درد ناشی از آسیب عضلانی،آرتریت مفصلی یا کوفتگی عضلانی در نتیجه ی تمرینات سنگین و شدید استفاده میشود

کندر به دلیل تاثیرات ضد التهابی اش احتمالا مکمل برتری برای ورزشکارانی است که به دنبال جایگزین ضدالتهاب غیراستروییدی مانند ایپوپروفن هستند

تحقیقات

استفاده رایج