شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


کرایولیپولیز چندوجهی با

کادر درمان

رفع چاقی موضعی

پيام كوتاه سلامتي

درمان افتادگی و شلی پوست

آدرس مطب

مشاوره ورزشکاران حرفه ای

رفع خطوط ناشی ازبارداری

چیت میل چیست؟

چیت میل چیست؟

خوردن غذاهای کم‌کالری، بعد از مدتی باعث‌ کم شدن متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن شما و‌ در نتیجه کم شدن میزان چربی سوزی شما خواهد شد. چیت میل به شما این‌ امکان را میدهد که کالری بیشتری بسوزانید و‌ همچنین غذای کمتری میل کنید.

وقتی شما تحت رژیم لاغری قرار دارید سطح هورمونی مهم به ناملپتیندر بدنتان کاهش می باید. لپتین باعث کاهش گرسنگی و افزایش سوخت و ساز میشود .بنابراین وقتی سطح آن کاهش یابد بدن کالری کمتری می سوزاند و تمایل به مصرف غذاهای بیشتر پیدا میکند. در این‌ موقع وعده تقلب باعث تقویت سطوح لپتین شده و‌ در نتیجه باعث تقویت متابولیسم و‌ کاهش اشتها می شود .

چیت‌‌ میل از نظر روانی هم برای شما لازم است

رژیم گرفتن طولانی از نظر روانی خیلی سخت و سنگین است بنابراین مقدار کمی از غذاهای خارج از برنامه به شما‌ کمک می کنند که در طولانی مدت آرامش و ثبات روانی بیشتری داشته باشید.

برای اینکه متابولیسم بدنتون کاهش پیدا نکنه، باید در طول هفته یا ماه در وعده های غذاییتون تقلب کنید، به این معنی که هر ۱۰ روز یا هر ۷ روز مجاز هستید هر غذایی که دوست دارید میل کنید، تا از کاهش سوخت و ساز بدن جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید، این دوره ۱۰ روز‌ِ یا ۷ روزِ با توجه به شرایط شما میتواند متغیر باشد.

همانطور که میدانید تغذیه اصولی و منظم نقش بزرگی در تناسب اندام و سلامتی دارد و بدون‌ پایبندی به برنامه رژیم غذایی سالم نمیتوانید به تناسب اندام برسید. ولی جالب است که بدانید تقلب مقطعی میتواند به روند چربی سوزی کمک کند البته منظور این نیست که تمام روز را با خوردن فست فود ها بگذرانید! تا زمانی که ۹۰% درصد مواقع غذای سالم میخورید ، می توانید هفته ای ۱-۲ بار هم چیت میل cheat meal یا همان وعده تقلب داشته باشید.

تفاوت چیت میل cheat meal و ریفید refeed

دقت کنید که چیت‌ میل مثل غذا خوردن بیش از حد یا همان ریفید refeed نیست. خیلی مواقع این دو‌ اصطلاح با هم اشتباه گرفته میشوند. چیت‌‌ میل غذایی است که جزو برنامه غذایی شما نیست و معمولاً غذاهایی مثل پیتزا و همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده هستند. ریفید، افزایش برنامه ریزی شده کالری مصرفی در طی حدود ۸ تا ۱۲ساعت است، که‌ مقدار زیادی کربوهیدرات را شامل می شود.

ریفیدها مخصوصاً برای افراد با رژیم غذایی کالری پایین و کربوهیدرات پایین خیلی مهم هستند چون باعث می شوند که منابع گلیکوژن عضلات پر شوند و متابولیسم به حداکثر برسد


آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم
تلفن : 22366770 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دستگاه های لاغری و موضعیCA و تقویت حافظهبیوگرافیسوماتروپین ترزیق کنیم یاصفحه اصلیکرایولیپولیزمقالاتتغذيه ورزشيپوست ،مو و زیباییتازه های پزشکیخدمات کلینیکخبرهاي المپيک لندنسوالات پزشکیسايت هاي مرتبطتالار گفتمانپیامهای کاربرانتخفیف ویژه شب عیدسایتهای دیگرمرکزتنحیف و لیزر آرمیتاهدیه نوروزی