فشار خون بالا

فشار خون بالا یا افزایش فشار خون یک بیماری بسیار شایع در امریکا است. این بیماری معمولا پس از 20 سالگی شروع می شود و بیش از نیمی از افراد بالاتر از 65 سال مبتلا به ان هستند . فشار خون بالا می تواند منجر یه عوارض جدی نظیر سکته مغزی یا حمله قلبی می شود. به این دلیل، باید سعی کنید فشار خون خود را در محدوده طبیعی حقظ کنید که در حالت ایده ال کمتر از 140 روی 90 است.

علایم و نشانه
بیشتر موارد فشار خون بالا از نوع اولیه یا یا علت ناشناخته است . این نوع شایع فشار خون بالا هیچ علامتی ایجاد نمی کند مگر اینکه بسیار بالا برود . فشار خون بالا اغلب به کشنده بی سر و صدا موسوم است چون افراد مبتلا به ان هیچ علامتی احساس نمی کنند، هر چند اسیب های جدی در همان زمان به بدن وارد می شود.

فشار خون بسیار بالا یا اورژانس فشار خونی ( که معمولا یه علت بیماری های دیگر به وجود می اید )ممکن است موجبسردرد،تهوع و استفراغ،تشنج،مشکلات بینایی و علایم دیگر شود

علت
علت فشار خون اولیه مشخص نیست. پزشکان فقط همین قدر می دانند که این بیماری بسیار شایع است و با افزایش سن شیوع

ان افزایش می یابد. فشار خون بالا در سیاهپوستان شایعتر است. عواملی که احتمال فشار خون بالا را زیادتر می کند،عبارت است از :

سابقه خانوادگی

مصرف نمک زیاد

ورزش نکردن

مصرف الکل

استرس

چاقی

مصرف قند زیاد

یک نوع نادرتر فشار خون بالا در اثر سایر بیماری ها یا مصرف دارو به وجود می اید. حاملگی نیز ممکن است موجب افزایش فشار خون شود.