شهزاد محمدیان

کارشناس ارشد تغذیه


کرایولیپولیز چندوجهی با

کادر درمان

رفع چاقی موضعی

پيام كوتاه سلامتي

درمان افتادگی و شلی پوست

آدرس مطب

مشاوره ورزشکاران حرفه ای

رفع خطوط ناشی ازبارداری

اجزای آمادگی جسمانی

موقعی که می گوییم شخصی از نظر آمادگی جسمانی آماده است، دقیقا منظورمان چیست؟ آیا منظورمان این است که او قوی است؟ سریع است؟ انعطاف پذیر است؟ لاغر است؟ آیا شخص باید بیش از یکی از این موارد یا همه آنها را داشته باشد تا از نظر جسمانی متناسب در نظر گرفته شود؟

مفهوم تناسب بدنی نسبتا وسیع است، ولی به گروه هایی تقسیم بندی شده است که توانایی های مجزای بدن انسان را توصیف می کنند. این توانایی ها در اثر غیرفعال بودن کاهش پیدا می کنند، ولی با ورزش کردن قابل برگشت هستند. این موارد عبارتند از : آمادگی هوازی، آمادگی عضلانی، انعطاف پذیری و ترکیب بدنی

آمادگی هوازی ( آئروبیک )
آمادگی هوازی، توانایی قلب و ریه ها در رساندن خون غنی از اکسیژن و مواد غذایی به عضلات و نیز توانایی عضلات در استفاده از اکسیژن و مواد غذایی برای تولید انرژی مورد نیاز برای انقباض عضلانی را نشان می دهد. اصطلاح هوازی به مسیری اشاره دارد که اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد تا به تولید انرژی کمک کند.

موقعی که بدن خود را به حرکت در می آوریم، قلب، ریه ها و عضلات ما به کار می افتند و میزان فعالیت خود را افزایش می دهند تا بتوانند با افزایش نیاز به انرژی در عضلات فعال سازگار شوند. در صورتی که با ورزش منظم قلب، ریه ها و عضلات خود را طبق یک برنامه مستمر به کار بیاندازیم، این اعضاء عادت پیدا می کنند که کارآیی بیشتری پیدا کنند، یا به عبارتی ( از نظر هوازی آماده ) شوند. افرادی که از نظر هوازی آماده هستند، می توانند با تلاش کمتر در سطح بالاتر و برای مدت زمان طولانی تر ورزش کنند که فایده های چشمگیری برای ورزشکاران دارد.

اما سازگاری هایی که در اثر ورزش هوازی منظم ایجاد می شوند(بعد ها توضیح داده خواهد شد)، فواید قابل توجهی برای سلامت افراد معمولی و حتی افراد مبتلا به بیماری مزمن هم دارند. نشان داده شده که ورزش هوازی منظم، خطر بیماری قلبی و مرگ و میر مرتبط با آن را کمتر میکند، دیابت و التهاب مفصلی را پیشگیری و درمان می نماید، سلامت استخوانی را بهبود می بخشد، خطر زمین افتادن را کمتر می کند، چربی های خون را اصلاح می کند ( به عنوان نمونه کلسترول خوب را افزایش می دهد)، فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا را پایین می آورد و وضعیت خلقی را بهتر می کند. در افرادی که به خاطر نداشتن فعالیت، استراحت در بستر یا بیماری به مدت طولانی دچار مشکل شده اند، ورزش می تواند توانایی انجام کارهای زندگی روزمره را که ممکن است دشوار شده باشند، بازگرداند.


آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم
تلفن : 22366770 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فشار خون بالاقشار خون بالا (بخش 2)ملاتونین (قسمت اول)موارد استفاده منیزیومنمایه توده بدن (BMI)افزایش کلسترول خوناجزای آمادگی جسمانیبیوگرافیتاثیر رژیم غذایی و مکمل هدر برنامه درمانی در سلولرژیم غذایی و مکمل های توصصفحه اصلیکرایولیپولیزمقالاتتغذيه ورزشيپوست ،مو و زیباییتازه های پزشکیخدمات کلینیکخبرهاي المپيک لندنسوالات پزشکیسايت هاي مرتبطتالار گفتمانپیامهای کاربرانتخفیف ویژه شب عیدسایتهای دیگرمرکزتنحیف و لیزر آرمیتاهدیه نوروزی